زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه ۱۴۰۴ دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | توت‌فرنگی، کیوی و نارنگی، گران‌ترین میوه‌ها سقوط دوباره تتر در آستانه دومین جلسه مذاکرات (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها مراجعه نکنند طرح جدید مسکنی دولت برای مردم | دولت صاحبخانه مردم می‌شود! جزئیات حذف یارانه نقدی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد افزایش خودسرانه قیمت خودرو‌های وارداتی توسط واردکنندگان جایگاه‌های سوخت به ایستگاه شارژ خودرو برقی مجهز می‌شوند رشد ۱۰۰ درصدی اعتبار تسهیلات اشتغال خرد در سال ۱۴۰۴ پیش بینی بورس (شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | صعود ادامه دارد؟ رئیس سازمان بورس: معتقدم ۱۴۰۴، سال بازار سرمایه است پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴) وضعیت بازار سکه و طلا پس از دور دوم مذاکرات چگونه خواهد بود؟ صنایع خراسان رضوی در مسیر بازار‌های جهانی | از معاهده تاریخی ایران و اوراسیا چه می‌دانید؟ آغاز فروش محصولات ایران‌خودرو از امروز (جمعه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۴) تخصیص ۵ همت برای تکمیل مطالعات پروژه‌های زیرساختی استان | پیش‌بینی جهش در سهم اعتبار خراسان رضوی از بودجه ۱۴۰۵ مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی جزئیات پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان رضوی | ثبت ۸۹۶ پرونده قاچاق کالا در سال ۱۴۰۳ روند دلار زدایی از اقتصاد کشور با مبادلات ارزی دوجانبه با کشور‌های همسایه قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) نمایشگاه‌داران خودرو قیمت خودرو‌های داخلی را اعلام کردند (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) تداوم تزریق ۲۹۰ همتی بانک مرکزی در بازار باز بررسی دردسر جدید مستأجران با نزدیک‌شدن به فصل جابه‌جایی افت قیمت طلا در مشهد | سکه ۲ میلیون تومان ریزش کرد (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) شعار سال، سواد رسانه‌ای و راهکار‌های استراتژیک قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | افت قیمت دلار در آستانه دومین جلسه مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۸ فروردین ۱۴۰۴) | سقوط دلار جهانی و پرواز طلا به مرز ۳۳۰۰ دلار منتظر عرضه انبوه نوبرانه‌ها از ۲۰ روز دیگر در مشهد باشید | کاهش قیمت ملون از هفته آینده اولویت‌های شعار سال ۱۴۰۴ در خراسان رضوی
سرخط خبرها

مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی

  • کد خبر: ۳۲۷۲۶۷
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۲
مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی
انتخاب مشهد به‌عنوان دبیرخانه برگزاری و ارزیابی همایش‌های ملی در حوزه برند و نام‌های تجاری، این کلان‌شهر را به کانون رفت‌وآمد نام‌های تجاری بزرگ ایران و محلی برای عرض‌اندام شرکت‌های تولیدی کشور تبدیل خواهد کرد که نه‌فقط برای اقتصاد استان، بلکه تجارت کشور سودمند خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین ساعات صبح امروز (پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴) بود که در جریان برگزاری یکصد‌و سی‌امین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی استان، تفاهم‌نامه همکاری ویژه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با سازمان ملی توسعه تجارت امضا شد تا براین‌اساس، مشهدالرضا(ع) به‌عنوان میزبان دبیرخانه برگزاری و ارزیابی همایش‌های ملی در حوزه برند و نام‌های تجاری برگزیده شود.

 حالا این موضوع چرا مهم است؟ در این گزارش به بررسی اهمیت این فرصت بزرگ اقتصادی می‌پردازیم؛ موضوعی که اگرچه لابه‌لای اخبار مهم امروز کمتر موردتوجه قرار گرفت، اما حقیقت این است که دستاورد‌های این مسئله می‌تواند مشهد را به قطب حضور نام‌های تجاری کشور تبدیل کند.

جولان نام‌های تجاری در دروازه صادرات کشور

شاید این‌طور به نظر برسد که برگزاری سالیانه یک همایش مگر چقدر می‌تواند مؤثر باشد؟ حقیقت این است که این رویداد فراتر از تشریفات یک گردهمایی، محفلی برای رقابت بیش از صدهزار نام تجاری شناخته‌شده و جوان در کشور است که از این میان، در جریان ارزیابی‌های پیچیده، سختگیرانه و کارشناسی، برترین نام‌های تجاری شناخته و معرفی می‌شوند.

محمدعلی دهقانی‌دهنوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به اهمیت این موضوع می‌گوید: این خیلی مهم است که از میان کلان‌شهر‌های کشور و حتی با درنظرگرفتن تهران به‌عنوان پایتخت، مشهدالرضا(ع) دبیر برگزاری این مراسم سالیانه باشد؛ زیرا خراسان رضوی امروزه دروازه تجارت ایران با متحدان اقتصادی ما در آسیای میانه است که از افغانستان گرفته تا کشور‌های عضو اوراسیا، ظرفیت بالقوه و چشمگیری در افزایش صادرات و البته واردات مواد خام موردنیاز صنایع ما دارند.

وی می‌افزاید: تصور کنید مشهد از امسال، دبیر تام‌الاختیار برگزاری این همایش ملی باشد؛ این موضوع باعث می‌شود تا همه نام‌های تجاری از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره با انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی به عنوان مجری برنامه در ارتباط باشند. حالا حتی اگر مشهد از نظر مکانی، میزبان دائمی این رویداد نیز نباشد و همایش در کلان‌شهر‌های مختلف برگزار شود، اما قرارگیری دبیرخانه رویداد در مشهدالرضا(ع)، این کلان‌شهر را به کانون رفت‌وآمد نام‌های تجاری بزرگ ایران و محلی برای عرض‌اندام شرکت‌های تولیدی کشور تبدیل خواهد کرد. برای اقتصاد و تجارت ایران این موضوع مزیت‌های ذاتی بسیاری دارد، زیرا در جریان همین حضور، معرفی توانمندی‌ها و رقابت‌های سالم اقتصادی میسر خواهد بود تا آشنایی با فرصت‌های صادراتی شکل بگیرد و سطح مبادلات تجاری ما به‌صورت مستقیم تحت‌تأثیر خواهد بود.

رقابت ۲۵۰ نام تجاری برتر کشور در جشنواره۱۴۰۳ 

با وجود گذشت ۴۲ روز از برگزاری همایش سال گذشته در تهران، همچنان تمجید و تحسین نهاد‌های مختلف اقتصادی کشور از کیفیت برپایی رویداد سالانه انتخاب برند برتر کشور ادامه دارد؛ تا‌جایی‌که استاندار خراسان رضوی در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، سلام رئیس‌جمهور را به برگزارکنندگان مشهدی این همایش ابلاغ کرد و گفت: «ایشان به من تأکید کردند که این کار‌ها مقدمه پیشرفت‌های تجاری خواهد بود و دولت به‌طورکامل از این موضوع حمایت می‌کند». حالا برای اینکه بدانیم این تعریف و تمجید‌ها برای چه بوده است، با امیرمهدی مرادی، دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی که خود مسئولیت دبیری این رویداد ملی را نیز برعهده دارد، گفت‌و‌گو می‌کنیم.

وی بیان می‌کند: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منقعد شد، سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان دبیر کمیسیون ملی، مشهد را به‌عنوان دبیر دائمی مراسم منصوب کرده است. البته مراسمی که قرار است ششم دی‌ماه امسال برگزار شود، منحصر به یکی‌دوسال گذشته نیست و ۱۲ دوره اخیر آن به شایستگی توسط انجمن مدیران صنایع استان اجرا شده است. در باب دلیل انتخاب تاریخ هم باید بگویم که دلیل اصرار و تأکید ما بر نام‌گذاری روز ششم دی به‌نام «روز ملی برند»، هم‌زمانی این روز با سالگرد ثبت‌نام بین‌المللی «ایران» برای کشورمان است تا به نام‌های دیگر ازجمله «پرشیا» خوانده نشود.

«تمام هدف ما این است که نام ایران بیش از پیش مطرح شود. برای تحقق این هدف، چه هدفی بهتر از معرفی گسترده نام‌های تجاری؟ این‌طوری محصولات ایرانی در بازار‌های جهانی بیشتر شناخته می‌شوند و آن زمان است که در ذهن مخاطب، کیفیت مقارن با تصویری از اجناس ایرانی خواهد بود»؛ مرادی با بیان این مطلب می‌افزاید: در رویداد سال گذشته، در مجموع بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی و تجاری شرکت داشتند که از این شمار، ۲۱ برند در سه سطح زرین، سیمین و بلورین طبقه‌بندی شده و ۲۱ نام تجاری دیگر هم در ردیف شایسته‌تقدیر قرار گرفته و با یک تا چهار ستاره رتبه‌بندی شدند.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی می‌گوید: شرکت پتروشیمی مارون، شرکت کویرتایر، شرکت دلپذیر و شرکت نیان‌الکترونیک، چهار برند برتر کشور در سال گذشته شناخته شدند که در مسیر ارزیابی، با بررسی ۸۶ زیرمعیار از آن‌ها و مستنداتشان تحقیق شد. هیئت داوران نیز متشکل از ۵۸ کارشناسان اقتصادی، اساتید دانشگاه و متخصصان صنعت بودند که در نهایت، ۲۷ نفر از آن‌ها جزو هیئت ارزیاب اصلی بودند.

با درنظرگرفتن این شرایط، بدیهی است که امضای تفاهم‌نامه جدید همکاری میان انجمن مدیران صنایع و سازمان ملی توسعه تجارت می‌تواند نویدبخش آینده‌ای به‌مراتب امیدوارکننده‌تر در حوزه اقتصاد، تولید و صادرات باشد. سؤال مهم اینجاست که آیا می‌توان وضعیت نام‌های تجاری ایرانی در بازار‌های جهانی را سامان بخشید؟ آیا می‌توان صادرات استان را به شکلی ضابطه‌مند و اصولی توسعه داد؟ به نظر می‌رسد که در سایه استمرار برگزاری یک رویداد حرفه‌ای در حوزه ارزیابی نام‌های تجاری آن هم به همت فعالان اقتصادی خراسان رضوی، پاسخ هر دو سوال مثبت خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->